#Michel Houellebecq





A francia irodalom botrányhőse imádja Trumpot
 

A francia irodalom botrányhőse imádja Trumpot

Michel Houellebecq közzéteszi Intervenciói legújabb kötetét, és esküdözik: folytatás már nem lesz. A szerdán megjelenő könyvet a párizsi Le Figaro ismerteti – megállapítva, hogy a balról induló Houellebecq egyre jobboldalibbá vált az idők során.

Lengyel Miklós Lengyel Miklós









Feldmár, Törőcsik, Salinger: 11 könyv, amit ne hagyjunk ki
 

Feldmár, Törőcsik, Salinger: 11 könyv, amit ne hagyjunk ki

Hogyan lát minket, magyarokat egy félig kívülálló író? Érdemes volt-e újrafordítani a Zabhegyezőt? A francia "botrányíró" megjósolja Európa jövőjét? Milyen volt gyerekként nézni az utolsó magyar futballzsenit? Tizenegy letehetetlen könyvet ajánlunk a Nemzetközi Könyvfesztivál friss megjelenéseiből.

hvg.hu hvg.hu



Dobja magát hanyatt, és vegye a kezébe
 

Dobja magát hanyatt, és vegye a kezébe

Vannak kortárs írók, akik elvben már nem élnek. Az éjszaka kellős közepén felhívják telefonon őket, előbb belelihegnek, legközelebb morognak és disznóságokat mondanak. Eltörik a kutyájuk lábát, aztán megmérgezik, leöntik az autóját kromofággal, utána kiszúrják az autójának a tömlőit, majd esetleg a nyílt utcán leköpik.

ln- fl ln- fl

Kiosztotta a környezetvédőket Houellebecq, a könyfesztivál díszvendége
 

Kiosztotta a környezetvédőket Houellebecq, a könyfesztivál díszvendége

Nem a halált, hanem sokkal inkább a szeretetet és a gyászt érzi művei fő témájának Michel Houellebecq francia író, a XX. Budapesti Nemzetközi Könyvfesztivál díszvendége, aki a seregszemlén tartott csütörtöki pódiumbeszélgetésen osztotta meg gondolatait a hallgatósággal. Többek között arról beszélt, hogy a könyveinek a címét még írás közben igyekszik kitalálni, arról, hogy minden könyvének úgy áll neki, mintha az az utolsó volna, és arról is, hogy a természetimádat nagyon sántít.

MTI MTI


Egy kitalált művész karrierje
 

Egy kitalált művész karrierje

„Hirstöt tulajdonképpen könnyű volt megragadni: brutálisnak, cinikusnak lehetett ábrázolni, vagy akár lázadó művésznek (aki azért gazdag is), ráadásul volt az arcában valami tipikusan angol vérmesség és vaskosság, ettől egy Arsenal-drukkerre hasonlított. Koons viszont valamiféle kettősséget hordozott magában, egyfajta feloldozhatatlan ellentmondást a közönséges sunyiság és az aszketikus megszállottság között.” Jed Martin nem volt elégedett a képpel, s dühében összetörte – így sosem tudta meg a világ, miképpen is nézett volna ki a Damien Hirst és Jeff Koons felosztja a művészeti piacot című festmény. A Műértő cikke.

unknown unknown